Tigerella

Deze plant heb ik in 2011 op mijn balkon gehad. De plant werd erg groot en stevig maar heeft me buiten maar weinig vruchten gegeven die erg laat pas begonnen te rijpen. Heel veel plezier heb ik er dus niet van mogen hebben.

Augustus 2012

Dit jaar heb ik de plant buiten op mijn tuin gezet. Ook nu wordt ze behoorlijk groot. De eerste vruchten zitten eraan, nu maar afwachten of het rijpen ook beter gaat. Ik heb de plant pas eind april gezaaid toen ik hoorde dat ik een moestuin kreeg, maar de vruchtzetting is in elk geval al stukken beter dan vorig jaar in een pot op mijn balkon.

Op de foto hiernaast is goed te zien dat zelfs de groene tomaten al gestreept zijn. Ik ben erg benieuwd naar de smaak, laat de zon maar komen!

September 2012

Deze plant doet het nog steeds prima zonder ziekten en de vruchten beginnen nu in rap tempo te rijpen. De koppen heb ik er wel uitgehaald omdat de plant nog steeds doorgroeide en nieuwe vruchten aan het maken was. Ze draagt nog best veel vruchten dus ik heb liever dat deze nu allemaal afrijpen dan dat er nog veel tomaatjes aankomen die niet rijp meer gaan worden.
Volgend jaar zet ik deze zeker weer, dan buiten in de volle grond op een zonnige plek


Geschikt voor buiten: Ja op een zonnige beschutte plek doet ze het goed. In had haar dit jaar op een minder zonnige plek en zelfs daar heeft ze het goed gedaan.
Pot of volle grond: Volle grond of erg grote pot. In een 11 liter pot heeft ze het dit jaar niet goed gedaan terwijl de plant in de volle grond het erg goed gedaan heeft.
Ziektegevoeligheid: De planten zijn sterk en gezond, zelfs nu in september doen de planten het nog goed terwijl ze een natte zomer hebben gehad en ook nog eens op een plek staan waar eigenlijk net te weinig zon komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten