Mirabell

Deze soort heb ik vorig jaar - in 2012 - voor het eerst gezaaid. De plant heeft buiten gestaan in een pot op mijn balkon.
Tot vrij laat in de herfst is deze doorgegroeid.
De cherrytomaatjes zijn lekker sappig.

Augustus 2012
Dit jaar heb ik de plant in de volle grond op mijn tuin gezet, ook buiten dus. Ik was blij verrast met echt gigantische trossen! 
De vruchtzetting is dit jaar vreselijk laat, op dit moment staat ze pas te bloeien omdat ik deze soort eigenlijk veel te laat gezaaid heb (eind april). Ik hoop dat er nog wat van komt dit jaar.
Op de foto linksboven is aardig te zien hoe groot de trossen van de Mirabel worden, momenteel helaas nog met vooral veel bloemetjes. De eerste tomaatjes beginnen te komen. De plant heeft op dit moment een stuk of 4 van deze grote trossen.


Volgende week haal ik de top uit de plant. Het is dan half augustus geweest. De plant kan dan mooi zijn aandacht schenken in de trossen die er op dit moment aanzitten, want op dit moment maakt ze nog steeds volop nieuwe trossen.

Een van de eerste rijpe Mirabelletjes

Geschikt voor buiten: Ja op een zonnige beschutte plek doet ze het goed. In had haar dit jaar op een minder zonnige plek en zelfs daar heeft ze het goed gedaan.
Pot of volle grond: Absoluut in de volle grond, dan maakt ze echt gigantische trossen met tomaatjes. In een pot doet ze het ook goed, maar de trossen zijn dan stukken kleiner.
Ziektegevoeligheid: De planten zijn sterk en gezond, zelfs nu in september doen de planten het nog goed terwijl ze een natte zomer hebben gehad en ook nog eens op een plek staan waar eigenlijk net te weinig zon komt.

De eerste tomaatjes komen eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten